vrijdag 8 april 2016

Mijn opleiding: slaapkamerontwerp

Inmiddels zit ik in de laatste fase van de opleiding Binnenhuisarchitectuur die ik volg. Nog een paar opdrachten, een contactdag en examen en ik mag mezelf interieurontwerper noemen. Hoera! Maar ik ben er nog niet, eigenlijk begint het nu pas. Ervaring op gaan doen bijvoorbeeld is best cruciaal, haha. Ik heb daar wel wat concrete ideeën over, maar daarover later meer.
Ook wil ik nog leren hoe ik digitaal moodboards en plattegronden kan maken; ik vind dat toch professioneler ogen en ik heb de kennis nodig voor het vak.

Hieronder een moodboard dat ik maakte voor een slaapkamerontwerp, waarbij ik me heb laten inspireren door de slaapkamers die verderop staan. In de bestaande plattegrond heb ik wat schetsen van indelingen gemaakt, rekening houdend met de wensen van de bewoners. Wil je weten waar ik tegenaan liep? Lees dan verder na de eerste paar foto's.




Na het maken van de schetsen ben ik begonnen met het verzamelen van meubels en accessoires voor de inrichting. Hieruit is bovenstaand moodboard ontstaan. Vervolgens heb ik de beste indeling van de slaapkamer in een plattegrond op schaal gezet en wat was het geval.........de slaapkamer bleek te klein voor al mijn meubels, maar ook te klein om alle wensen van de bewoners in te willigen. Meten is weten; inderdaad! En....interieurs ontwerpen is echt een vak terwijl ik altijd dacht dat het zo moeilijk niet kon zijn.

Met een kleine uitbouw, waarbij ik een deel van een andere slaapkamer opoffer,  lukt een en ander gelukkig wel en met daarnaast een voorstel voor de bestaande ruimte met opoffering van een make-up tafel heb ik toch nog twee plannen. Ik ben er nog niet helemaal klaar mee dus geen foto's van de plattegrond nog even.

Hieronder zie je wat inspiratiebronnen.
Fijn weekend vast!




Foto's: Mirjam Oomen/Coffee in the Sun en via

Geen opmerkingen:

Een reactie posten