dinsdag 15 september 2015

Italiaanse charme

Italië, wat verlang ik naar je terug, vooral nu het hier wat herfstig begint te worden. Italië en de Italianen hebben klasse en stijl. Wanneer ik in een Italiaanse stad loop is het eerste dat me opvalt het gebrek aan schreeuwerige commerciële reclames op en aan gevels. Ook de luifels bij de winkels en terrassen hebben al jaren chique aardetinten, waar ze bij ons vaak rood, oranje en groen zijn, hoewel dat gelukkig wat aan het veranderen is.

Klasse en stijl, dat zie je ook terug in deze Italiaanse villa. Wars van trends en toch sfeervol. De kroonluchter met papiertjes van Ingo Maurer staat al jaren op mijn verlanglijst. Alles klopt en mede daardoor viel mijn oog op het ietwat voddige kleedje in de hal. Het lijkt wel een mat uit een auto, de gaten zitten er voorgestanst in. Maar misschien is hij daar wat groot voor....wie weet wat het is mag het zeggen. Fijne dag!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten