zaterdag 11 oktober 2014

Witte muren

Gisteren heb ik mijn muur met het barokbehang wit geschilderd. De overige muren zijn zachtgrijs. En ik moet er best aan wennen. Iets getinte muren of heel donkere muren geven een rustiger beeld. Heb je ooit witte muren in een film of serie gezien? Of witte muren in een museum (denk aan het Rijksmuseum). Zelden. Om diezelfde reden; alles wat je laat zien komt beter uit.

Ik zet graag wat vazen en andere spullen neer en tegen een iets donkere muur oogt dat dus een stuk rustiger. Maar wit vind ik ook heel mooi en met mij de meeste mensen, het geeft wel weer een heel helder beeld. Ik moet dus nog even wennen en kijk deze dagen graag naar plaatjes van huizen met witte en donkere muren. Om mijn keuze nader te bepalen.

Fijn weekend!








3 opmerkingen:

  1. Jij, jullie ook fijn weekend. Mooi hoor, je blog. En je witte muren vast ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De muren in ons nieuwe stulpje zijn ook wit maar ik denk dat ik toch weer voor warm antraciet ga...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik twijfel ook nog, hoewel ik nu 1 witte muur wel mooi vind. Misschien doe ik alles wit en lak ik de vloer heel donker, of de vloer licht en de muren wat donkerder. Lastig he! Maar een muurtje overschilderen is het werk niet...

    BeantwoordenVerwijderen