zondag 12 oktober 2014

Appartement in Parijs met Gerrit Rietveld stoel

Hoog tijd voor een appartement in Parijs via de socialitefamily, een blog uit mijn lijstje favorieten. Ik raak immer geïnspireerd door de ietwat drukke familiehuizen die hierop staan. Ook dit huis is vrij druk, maar door het rustige kleurgebruik kan het goed, vind ik. 

En ineens staat daar, tussen al het bruin, zwart, wit een kleurrijke stoel van Gerrit Rietveld, "de rood-blauwe" leunstoel (zo heet hij echt!). Achteloos in een hoekje. De stoel is in 1918 door Rietveld ontworpen. Overigens barst het appartement bijna uit zijn voegen van al het design dat er staat. 

De lamp die ik er ook nog even uit wil lichten staat op de tweede foto. Vanwege de leuke, kloppende naam: de "Flos Snoopy Tafellamp", ontworpen door Achille Pier Giacomo Castiglioni. Zie je de gelijkenis ook?
De naam van de ontwerper doet me wel direct hartverscheurend verlangen naar Bella Italia!










Geen opmerkingen:

Een reactie posten